pátek 3. října 2014

Australian national maritime museum a prostě další týden v AUS

Velevážení velečtenáři mého veleblogu, rád bych se s vámi chtěl podělit o další zážitky z jižní polokoule. Jako každý jiný týden, jsem opět jakožto turisticky aktivní "backpacker" (tak nám tady říkají) procestoval další části mého nynějšího domova, tedy Sydney. Navštivil jsem jak název jistě napovídá, místní námořní muzeum (WOW) a také jsem se se školou šel oficiálně flákat na Maroubra beach (WOW).

V úterý jsem se po škole ozval Davidovi (Fubu) co má v plánu a jak se má. Dozvěděl jsem se, že si opět udělali vlastní "Australian studies". To probíhá tak, že nejdete ráno do školy, ale cestujete s otevřenými ústy po městě. Koupili si vstupenky do Madam Tussaud, Wild Life apod. (nejaká zvýhodněná za asi 60 AUD) a že plánují navštívit obrovský bitevní křižník na druhé straně přístavu. Takže vzhledem k tomu, že nešlo odolat, jsem vytasil 27 dolarů na vstup do muzea a okolních lodí no a jednoduše jsem přikráčel do Darling Harbouru. No myslím, že fotky mluví za své. Ono denně se vám totiž nestane, že by jste se procházeli po lodi kapitána Cooka, po obrovském Destroyeru HMAS Vampire a nebo v ponorce HMAS Onslow. Příjemný personál nám oznámil, že máme začít lodí kapitána Cooka, Destroyerem a ponorkou a museum si nechat na konec. Poslušně jsme se tedy vydali na nejbližší dřevěnou kocábku.
Fubárův udivený výraz
Fubu a Barč :D
Vnitřek mini lodi
HMB Endeavour
Nekonečno provazů

Popravdě musím říct, že nechápu jak se v těch kilometrech provazů mohl někdo vyznat. Na té lodi jich je přes 30 km a zakopáváte o ně úplně všude. Když jsme se pak vydali do podpalubí, zjistili jsme, že původní posádka byla plná nedonošených trpaslíků. Málo kdy se totiž stává, že bych chodil někde na kačera a i tak měl problém abych se nepraštil do hlavy. Mimochodem ta loď pořádá 5ti nebo 10ti denní plavby. Za těch 10 dní bych z lodi vylezl jako gigantická smradlavá píďalka. Po návštěvě Hobitína jsme se tedy se tedy natěšení vydali na ponorku.

HMAS Onslow a HMAS Vampire
Testování funkce mého nového telefonu
Tam jsem sice na výšku stačil (jo občas sem si musel dát pozor na nějaký ten ventil), ale zase tu byl problém se šířkou (posádku museli asi trénovat v pyramidách). Ponorka byla zevnitř opravdu rozlehlá. Všude po stranách byly palandy, takže členů posádky měla opravdu požehnaně (při spuštění celkem 56 námořníků a 9 důstojníků). Dokázal bych si tam představit třeba týden, ale žít na ponorce třeba 3 roky bych nechtěl ani jako její kapitán. Měl sice vlastní pokoj se skříní, jídelním stolem a televizí, ale vše to bylo v těch miniaturních rozměrech tak aby byl prostor využit co nejefektivnějším způsobem. Na ponorce mě kromě ponorky jako takové fascinovaly ale hlavně motory a torpéda. Za motor by se nestydělo ani Lamborgini, a to už proto, že má rovnou 2 a že jeden má na délku tak 10 metrů. Rychlík to ale i přes to zrovna není. Max rychlost při ponoru byla totiž jen 31 Km/h. No a co se týká těch torpéd tak tady asi není třeba mluvit. Opravdu bych nechtěl být nabíječ a jen pomyslet jak by bylo fajn kdyby mi upadlo torpédo na nohu. Nicméně v ponorce měli naloženy 2 typy. Jedno vybuchovalo při nárazu, druhé bylo inteligentní a mělo 2 řízené exploze. první, pár metrů pod lodí aby poškodila trup a druhá již poškozenou loď roztrhala na kusy.

Byl tedy docela šok když jsme přešli do Destroyeru HMAS Vampire. Najednou bylo všude hrozně místa a já si spíš připadal, jako bych navštívil spíš suchozemské kasárny. Normální sprchy, normální záchody, normální kuchyňe (viděl jsem minimálně 2) a dokonce i společenská místnost s barem pro důstojníky (to nemluvim o tom, že na lodi byla dokonce i trafika). Hlavní paluba byla umístěna v dobře pancéřovaném středu lodi a byla přímo spojena s můstkem přes intercom. Vypadalo to jak v nějakém novodobém scifi filmu. Jedna židle pro kapitána a hromady hejblátek a obrazovek pro posádku.

HMAS Vampire a city
Poslední co jsme navštívili bylo pak samotné muzeum. Tam se mi líbila nejvíce asi ta poslední část, která byla formou praktických ukázek a her. Například jste měli před sebou přepravní loď která se klepala ze strany na stranu (simulace vln) a měli jste ji naložit kontejnery tak aby se nepřevrátila. Popřípadě jste mohli ovládat vlastní vzducholoď a nebo si vyzkoušet jaké to je letět na vznášedle. Byl to opravdu zážitek a doporučuji toto muzeum navštívit každému kdo dorazí do Sydney a je alespoň trochu fanda do techniky nebo lodí.
Fubu velký pilot!

Další zajímavá akce se však děla až ve středu na mém oblíbeném Australian studies, kde jsme tentokrát jeli se školou na Maroubra beach. Musím říct, že Maroubra se stala mou oficiálně nejoblíbenější pláží tady v Sydney. Je taková přrodní. Ne tak komerční jako Bondi nebo Manly. Připomínalo mi to spíš jak vystřižené z nějakého exotického filmu. To byl také první den, kdy jsem se tady v Austrálii koupal v oceánu. A ano byl opravdu ještě ledový. Není ale nic lepšího, než si jít zaplavat do moře a pak se přijít k bandě kuchtících asiatek najíst. Pohádka.


Maroubra. Miluju to tu

V tomto týdnu jsem toho více nestihnul, protože pak už mi začala práce. Zítra to ale asi nevydržím a půjdu dopoledne k oceánu. Má být přes 33 °C  v pondělí kdy je tady státní svátek plánujeme jet někam do divočiny na klokany (konečně nějakého snad uvidím)




Co se každopádně týká té práce, tak jsem teď na pozici barmana. Jo 2x - 3x denně sice zkouknu nabídky kdyby náhodou něco nebylo, ale nemůžu prostě sázet na to, že vyskočí něco přesně v oboru. Je pravda, že se mi tedy ozvali ještě z jedné restaurace, na pozici barmana (jdu na zkoušku ve středu tak držte palce) ale to je asi vše a pořád to neni to co bych chtěl dělat dlouhodobě. V pátek si du ještě udělat White card abych mohl pracovat na stavbě a rozšířil si tak obzory. Takové práce jsou tady velice dobře placené a není zvláštnost, že si tu člověk vydělá za týden klidně i přes 1000 dolarů což nemá v ČR mnohdy ani za měsíc. No i tak jsem se rozhodl, že se začnu soustředit na plánování a realizaci vlastního podnikání. ABN už mám tak teď nezbývá než vybrat správnou doménu a vytvořit si vlastní stránky. Kdyby tu byl náhodou nějaký šikovný grafik nebo programátor, který má obdobné zájmy rád jakoukoliv pomoc či společníka uvítám. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat